Cool gräddtårta

Till T:s födelsedag gjorde jag en cool Ben 10-tårta med en bild jag köpt på Tradera. Det var första gången jag använde en sådan, och det var ju superenkelt och jag blev supernöjd med resultatet!

1 köpt tårtbotten
3 dl frysta hallon
0,5 dl hallonsylt
1 påse vaniljkrämspulver
2 dl mjölk
4-5 dl vispgrädde
3 st kiwi
1 tårtbild

  1. Blanda pulver och mjölk till vaniljkrämen och låt den tjocka till sig i kylen ca 20 min.
  2. Tina hallonen och mosa ihop med hallonsylt. Vispa grädden.
  3. Bred vaniljkräm på den fösta botten och hallonsylt och grädde på den andra.
  4. Bred grädde över hela tårtan så jämnt som möjligt.
  5. Lägg på tårtbilden och platta till försiktigt. Först blir det lite bubbligt, men det jämnar ut sig efter ett tag.
  6. Skala och skiva kiwi och tryck fast dem runtom tårtan.
  7. Spritsa grädde på tårtan enligt tycke och smak.

/Anna

En reaktion på ”Cool gräddtårta

  1. Ping: Brunchkalas « Robbannas matblogg

Kommentera

