Filmjölkslimpor

Hej!

Nu ikväll bakade jag detta bröd, efter recept från Cathy. Hade dock inget grahamsmjöl hemma, så jag tog dinkelmjöl istället.

Smidigt att bara joxa ihop alla ingredienser och hälla upp i två formar. Ingen knådning och ingen jäsning – perfekt för mig som annars inte gillar att baka matbröd. Dessutom var det supergott, och nyttigt! 😀

3,5 dl grahamsmjöl
4 dl vetemjöl
2 tsk bikarbonat
2 tsk salt
2 dl rågkross
1 dl linfrön
2 dl solroskärnor
2 dl mörk sirap
1 l fil

Blanda alla ingredienser väl, häll upp i 2 smorda brödformar.
Grädda i mitten av ugnen, 175 grader i 90 minuter.
Låt brödet svalna innan du skär upp det.

/Anna

3 reaktioner på ”Filmjölkslimpor

  1. Ping: Brunchkalas « Robbannas matblogg

  2. Såå himla gott var det! Verkar ju inte svårt att göra heller så nu måste jag införskaffa formar o prova baka jag oxå, åker nog i lite aprikoser då oxå, det gillar jag! Kram fining! ❤

Kommentera

