Tacopaj

Till denna paj inspirerades jag av ett recept i senaste Laga lätt, nr 3 2009. Det var dock alldeles för lite margarin i det receptet, och så använde jag creme fraiche med paprika & chili i stället för creme fraciche blandat med salsasås.

/Finna

6 port

4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
100 g margarin
1/2 dl vatten

1 gul lök
500 g nötfärs
1 påse taco kryddmix
1 dl vatten
2 dl majskorn

1 burk creme fraiche paprika & chili
2 tomater
1 dl riven ost

1. Sätt ugnen på 250 grader.
2. Blanda mjöl och bakpulver, tillsätt margarin i tärningar, mjöl och vatten och hacka snabbt ihop till en deg. Tryck ut degen i en pajform ca 28 cm i diameter. Låt gärna degen vila kallt i 30 min. Förgrädda i ugnen 5-10 min.
3. Skala, hacka och fräs löken. Blanda i köttfärs, tillsätt kryddmix och vatten. Rör ner majsen och låt puttra någon minut.
4. Häll ner köttfärsröran i pajskalet.
5. Skiva tomaterna och lägg på köttfärsröran.
6. Bred över creme fraiche paprika & chili och strö över riven ost.
7. Grädda mitt i ugnen ca 15-20 min. Servera med sallad.

tacopaj

2 reaktioner på ”Tacopaj

  1. Ping: Påskmeny « Robbannas matblogg

Kommentera

